1 iep

 

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ


Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου


Α. Κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών του σχολείου
Το ΕΠΑ.Λ. Ηράκλειας βρίσκεται στην κωμόπολη Ηράκλεια, έδρα του ομώνυμου Δήμου και απέχει 20 χλμ. από τα σύνορα με την Βουλγαρία και 25 χλμ. από την πόλη των Σερρών. Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως αγροτική με αποτέλεσμα η πλειονότητα των μαθητών του σχολείου να προέρχεται από αγροτικές οικογένειες και αρκετοί από αυτούς από χαμηλά εισοδηματικά και μορφωτικά οικογενειακά περιβάλλοντα.
Το σχολείο βοηθάει με κάθε πρόσφορο τρόπο την τοπική κοινωνία και αποτελεί πυλώνα και στήριγμα για την πόλη της Ηράκλειας και τα γύρω χωριά προσφέροντας ποιοτική επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς και ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και εξωστρέφειας στους μαθητές και στην κοινωνία της περιοχής. Iδιαιτερότητα του αποτελεί το γεγονός πως περίπου 2% των μαθητών με την έναρξη της τουριστικής περιόδου μετεγγράφονται σε σχολεία της Ρόδου και Σαντορίνης, όπου οι γονείς αναζητούν εργασία.

Β. Φύλλο γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου
Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. αξιολογούν θετικά την αλληλεπίδραση και επικοινωνία τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούς, γεγονός που συμβάλλει στην ενεργητική συμμετοχή τους στην μαθησιακή διαδικασία και κατ’ επέκταση στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών κανόνων. Επιπρόσθετα, στο σχολείο πραγματοποιούνται σχολικά προγράμματα με απώτερο σκοπό την κοινωνικοποίηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών. Η επικοινωνία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς δεν είναι αυτή που θα επιθυμούσαμε, ειδικά τα δύο τελευταία έτη λόγω της πανδημίας του covid19, ενώ η ενεργός συμμετοχή των γονέων χρήζει βελτίωσης. Το σχολείο παρουσιάζει ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό (γραμματεία, φύλακα-επιστάτη). Συνοψίζοντας, η οργάνωση και ο συντονισμός της σχολικής ζωής αποτιμώνται θετικά και η διαχείριση των οικονομικών πόρων γίνεται με ορθολογικό τρόπο.

Γ. Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι
Στο σχολείο υπάρχουν δέκα αίθουσες διδασκαλίας, δύο εργαστήρια Πληροφορικής, ένα Οικονομίας, δύο Νοσηλευτικής, δύο Βρεφοκομίας, μία αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, γραφεία, αμφιθέατρο, κυλικείο, τουαλέτες μαθητών/τριών εκπαιδευτικών, ΑΜΕΑ και διάφοροι αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι. Όλες οι αίθουσες διαθέτουν διαδικτυακή σύνδεση και βιντεοπροβολείς. Στον αύλειο χώρο του σχολείου υπάρχουν γήπεδα βόλεϋ, μπάσκετ και αίθουσα πιγκ-πογκ.

Δ. Δυναμικό του σχολείου

Η σχολική κοινότητα του ΕΠΑ.Λ. Ηράκλειας απαρτίζεται από τους εξής:

  1. Διδακτικό προσωπικό.
  2. Διευθυντής
  3. Υποδιευθύντρια
  4. Εκπαιδευτικοί (όσοι ανήκουν οργανικά στη σχολική μονάδα και όσοι τοποθετούνται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών που προκύπτουν).

Συγκεκριμένα, κατά το σχολικό έτος 2020-2021 εργάσθηκαν στη σχολική μονάδα συνολικά 37 καθηγητές/καθηγήτριες.

Βοηθητικό προσωπικό
Δύο καθαρίστριες
Μαθητικό δυναμικό

Αριθμός τμημάτων γενικής παιδείας: 8
Τάξη Α΄:3, Τάξη Β΄:3, Τάξη Γ΄:2

Αριθμός Τομέων Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ (4386/2016): 3
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ-ΕΥΕΞΙΑΣ

Αριθμός Ειδικοτήτων Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ (4186/2013): 7
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
ΒΟΗΘΟΣ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ

Αριθμός μαθητών: Τάξη Α΄:52, Τάξη Β΄:64, Τάξη Γ΄:57

Ε. Σύντομη αναφορά στη λειτουργία του σχολείου κατά το σχολικό έτος 2020-2021

Λόγω της πανδημίας και βάσει των οδηγιών του Υ.ΠΑΙ.Θ το σχολείο λειτούργησε παρέχοντας εκπαίδευση στους μαθητές με δύο τρόπους: δια ζώσης και εξ αποστάσεως. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία κατατέθηκε κανονικά από τους διδάσκοντες η βαθμολογία του Α΄ και του Β΄ Τετραμήνου, ενώ δεν διενεργήθηκαν γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις κατ' εφαρμογή των εντολών του Υ.ΠΑΙ.Θ. Κατά τις περιόδους της διά ζώσης διδασκαλίας ακολουθήθηκαν τα πρωτόκολλα και οι συστάσεις για την αποφυγή μετάδοσης του ιού COVID-19.
Κατά τις περιόδους της εξ αποστάσεως διδασκαλίας παρεχόταν σύγχρονη και ασύγχρονη εκπαίδευση, η οποία ήταν υποχρεωτική για όλους τους/τις εκπαιδευτικούς και για τους/τις μαθητές/τριες. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ., διαμορφώθηκε και εφαρμόστηκε νέο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρείχαν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Webex και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-class, καλύπτοντας τη διδακτέα ύλη και συμπληρώνοντας τα παρουσιολόγια–απουσιολόγια και τα βιβλία διδασκόμενης ύλης. Κατά τις περιόδους λειτουργίας του σχολείου με εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα, καθώς αρκετοί μαθητές μας δε διέθεταν εξοπλισμό ή σύνδεση στο Διαδίκτυο, ενώ οι συνεχείς διακοπές ρεύματος
της ΔΕΗ δημιουργούσαν περαιτέρω προβλήματα. Το σχολείο διέθεσε ταμπλέτες και φορητούς Η/Υ στους/στις μαθητές/τριες για τη διευκόλυνση της συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς όμως αυτά να είναι αρκετά για να υπερκεραστούν εντελώς οι δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, κατέβαλαν κάθε προσπάθεια για να γίνει ό, τι καλύτερο για τους μαθητές χρησιμοποιώντας και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Τα θετικά σημεία της συγκεκριμένης λειτουργίας είναι τα εξής:

  • Επιτυχής η επικοινωνία και η συνεργασία του σχολείο με τους γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών παρά τις δυσκολίες στη διά ζώσης επικοινωνία μαζί
    τους λόγω της πανδημίας.
  • Η ύπαρξη θετικού παιδαγωγικού κλίματος που ευννοεί την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και της μεταξύ τους σχέσης αποδοχής και συνεργασίας.

Σημεία προς βελτίωση

  • Η σύσταση συλλόγου γονέων και κηδεμόνων
  • Η Υλοποίηση δράσεων που θα ενισχύσουν τις σχέσεις του σχολείου με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Επάρκεια σε εκπαιδευτικό προσωπικό και λειτουργική υλικοτεχνική υποδομή

Σημεία προς βελτίωση


Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
Στο πλαίσιο αυτό το ΕΠΑΛ Ηράκλειας επιθυμώντας να δώσει υψηλής ποιότητας γνώση τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό του, όσο και στους εκπαιδευόμενους του, ακολουθεί ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο υιοθέτησης νέων βέλτιστων πρακτικών και καινοτόμων δράσεων ανάπτυξης ποιότητας, εξωστρέφειας και διεθνοποίησης. Η επίτευξη των ανωτέρω θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών πρακτικών που εφαρμόζονται και την ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων.


Σημεία προς βελτίωση
Οι κύριες κατηγορίες που το ΕΠΑΛ Ηράκλειας κρίνει ότι αρχικά χρήζουν βελτίωσης είναι κυρίως:


1. Η ανάπτυξη πρωτοποριακών τεχνολογιών οργάνωσης και διοίκησης του οργανισμού
2. Η εξοικείωση των εκπαιδευτικών σε καινοτόμα εργαλεία διδασκαλίας (smart technologies)
3. Η ανάπτυξη πρωτοποριακών τεχνολογιών εκμάθησης, που να συνάδουν με τις τρέχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες
4. Η ισότιμη συμμετοχή του φορέα σε ευρωπαϊκές δράσεις, μέσω της διεθνοποίησης